Köpvillkor för webshopen

Pris

I priserna ingår moms med 25 %.

Frakt och emballage

Frakten beror på paketets vikt och volym. I dagsläget erbjuds frakt med Postnord. Postens serviceställen hittar du här www.postnord.se

Vill du inte ha äggen skickade så väljer du fraktalternativet ”Hämta på plats” och ringer T.070-207 74 47 och avtalar tid för hämtning.

Du väljer det alternativ som passar dig bäst.

Programmet kalkylerar bara pris för frakt inom Sverige då det inte går att skicka ägg till alla länder. Utländska kunder kan kontakta oss per mail eller telefon för information om fraktpris och möjligheter att skicka ägg.

I frakt ingår en fast kostnad för emballage.

Leveranser - Leveranstid

Eventuell fraktkostnad tillkommer vid utcheckning av varukorgen. Normalt skickas varor på måndagar. Om måndagen är en helg skickas varorna första helgfria vardag om inte annat meddelas. Vid skada under transport, ska reklamation göras direkt till Postnord när du hämtar ut paketet. 

Betalningsalternativ

Du kan betala med Payson eller med bankkort (Visa eller Mastercard). Samtliga betalningar administreras säkert av Payson över en krypterad förbindelse. Payson håller höga säkerhetskrav och samarbetar med flera internationella organisationer för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 168 bitar.  Alla korttransaktioner bygger på bankernas 3D-Secureteknik och krypteringen är 128 bitar. Utvecklingsmiljön för gränssnitt och underbyggande teknik är Microsoft’s NET.
Payson är certifierade av säkerhetsbolagen Trustwave och Symantec.
OBS! Du behöver inte ha Paysonkonto för att betala med bankkort.

Avgifter

Vi redovisar priser inklusive moms. Inga övriga skatter eller avgifter tillkommer vid beställning om ej annat specificeras.

Återbetalningar

En eventuell återbetalning görs till det konto du betalade ifrån. Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.

Ångerrätt och öppet köp i 14 dagar

Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Detta förutsatt att produkten och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs oanvänd och ej öppnad, förstörd eller skadad. Du som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp. Vid retur måste kvitto eller kopia på denna medfölja. Kontakt med oss måste ha skett innan retur. Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna. Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen skett felaktigt, dvs kvitto saknas eller kontakt ej tagen, avstå från återbetalning av varans värde. Vi kommer ej lösa ut paket mot postförskott.

Reklamation

Reklamationer av ägg som ej utvecklas ska göras inom 14 dagar från det att varan skickats. Fel kan endast anses föreligga om mindre än 50% av äggen av en ras börjar utvecklas. Ägg sålda till reducerat pris pga sämre befruktning kan ej reklameras med hänvisning till dålig befruktning. Normalt returnerar du äggen i originalförpackning (du står för returfrakten) så att vi kan kontrollera befruktningen, men andra alternativ kan förekomma. Kontakt med oss måste ha skett innan retur. Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen skett felaktig t.ex. kontakt ej tagen, avstå från återbetalning av varans värde. Vi kommer ej lösa ut paket mot postförskott.

Förutom garanti gäller konsumentköplagen.

Sekretess, säkerhet och personuppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Vi kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få ut den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.

Leveransförsening

Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.